עובי חוטים למקפיא
-
הצ'אט טוען משהו שאם תהיה צריכת ייתר בעייתית הפחת יפול רק ב16A והחוטים הדקים לא יעמדו בעומס)
זה מה שהתכוונתי בזה
אבל אם יש לך חוט 2.5 אסור לשרשר ממנו 1.5. (המאמ"ת שלו אמור להיות 16A וחוט 1.5 לא עומד בכזה כוח)
הוא כתב שאפילו אם אני לא שם דברים כבדים אלא שבמקרה תקלה של המקפיא לדוגמא המקפיא יתחיל למשוך 15A והחוטים לא יעמדו בעומס וישרפו אבל הפיוז לא יפול ואז תתרחש שריפה.
יש מה לחשוש?חוקית פחות מעניין אותי
אם לא תשים דברים כבדים על השקע וזה לא יגיע קרוב למגבלות שלו אז אין בעיה,
רק אתה צריך להיות בטוח שזה היציאה היחידה שלושקע כח (2.5 זה לא בהכרח שקע כח?) לא מחוייב להיות שזה יציאה יחידה ישירה מהארון?
הוא כתב שאפילו אם אני לא שם דברים כבדים אלא שבמקרה תקלה של המקפיא לדוגמא המקפיא יתחיל למשוך 15A והחוטים לא יעמדו בעומס וישרפו אבל הפיוז לא יפול ואז תתרחש שריפה.
יש מה לחשוש?לא יודע, זה נשמע לי תקלה רחוקה מידי עד כדי כך שיגיע לכזו צריכה.
אולי הטכנאים פה יגידו אם זה יכול להיות.שקע כח (2.5 זה לא בהכרח שקע כח?) לא מחוייב להיות שזה יציאה יחידה ישירה מהארון?
זה אמור להיות ככה, אבל אולי מישהו פעם פיצל ושם איזה שנאי בדרך...
-
אבל אם יש לך חוט 2.5 אסור לשרשר ממנו 1.5. (המאמ"ת שלו אמור להיות 16A וחוט 1.5 לא עומד בכזה כוח)
נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5 -
הוא כתב שאפילו אם אני לא שם דברים כבדים אלא שבמקרה תקלה של המקפיא לדוגמא המקפיא יתחיל למשוך 15A והחוטים לא יעמדו בעומס וישרפו אבל הפיוז לא יפול ואז תתרחש שריפה.
יש מה לחשוש?לא יודע, זה נשמע לי תקלה רחוקה מידי עד כדי כך שיגיע לכזו צריכה.
אולי הטכנאים פה יגידו אם זה יכול להיות.שקע כח (2.5 זה לא בהכרח שקע כח?) לא מחוייב להיות שזה יציאה יחידה ישירה מהארון?
זה אמור להיות ככה, אבל אולי מישהו פעם פיצל ושם איזה שנאי בדרך...
-
אבל אם יש לך חוט 2.5 אסור לשרשר ממנו 1.5. (המאמ"ת שלו אמור להיות 16A וחוט 1.5 לא עומד בכזה כוח)
נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5 -
אבל אם יש לך חוט 2.5 אסור לשרשר ממנו 1.5. (המאמ"ת שלו אמור להיות 16A וחוט 1.5 לא עומד בכזה כוח)
נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5אחר דברים ברורים כאלה לפחות יוצא מזה שלנו החשמלאים מגיע אחרי זה עבודה טובה
של להחליף קווים חדשים בגלל שנשרף חוטים בתוך הקיר
להחליף לוחות חשמל אחרי שרפה
ועוד הרבה דברים טובים -
@aiib שקע כח יש לו 2.5 אבל גם שקעי שרות לפעמים עושים 2.5
לגבי לחשוש תמיד יכול להיות תקלות ושרפות תקלות של עומס יתר במכשיר יכול לקרות
אבל יש חוק בחוק החשמל שמותר לרדת לעובי 1.5 אם זה לתאורה אז יכול להיות שלשנאי זה טובאבל גם שקעי שרות לפעמים עושים 2.5
אני עכשיו רואה שיש בתוך השקע 6 חוטים... מה שאומר שזה לא שקע כח ...
@משה-מיארה @יעקב-ישראל התשובה משתנית?
למקפיא עצמו שמתי חוטי 2.5 אבל לשנאי 1.5 (משיכה מהשקע ניסקו עצמו) -
הצ'אט טוען משהו שאם תהיה צריכת ייתר בעייתית הפחת יפול רק ב16A והחוטים הדקים לא יעמדו בעומס)
זה מה שהתכוונתי בזה
אבל אם יש לך חוט 2.5 אסור לשרשר ממנו 1.5. (המאמ"ת שלו אמור להיות 16A וחוט 1.5 לא עומד בכזה כוח)
חוקית פחות מעניין אותי
אם לא תשים דברים כבדים על השקע וזה לא יגיע קרוב למגבלות שלו אז אין בעיה,
רק אתה צריך להיות בטוח שזה היציאה היחידה שלו -
נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5אחר דברים ברורים כאלה לפחות יוצא מזה שלנו החשמלאים מגיע אחרי זה עבודה טובה
של להחליף קווים חדשים בגלל שנשרף חוטים בתוך הקיר
להחליף לוחות חשמל אחרי שרפה
ועוד הרבה דברים טוביםנו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5אחר דברים ברורים כאלה לפחות יוצא מזה שלנו החשמלאים מגיע אחרי זה עבודה טובה
של להחליף קווים חדשים בגלל שנשרף חוטים בתוך הקיר
להחליף לוחות חשמל אחרי שרפה
ועוד הרבה דברים טוביםלא הבנתי, חשבתי שאתה אומר שזה בסדר...
-
משה-מיארה כתב:
אם לא תשים דברים כבדים על השקע וזה לא יגיע קרוב למגבלות שלו אז אין בעיה,
רק אתה צריך להיות בטוח שזה היציאה היחידה שלוהחשבון הוא אותו חשבון רק הוא מתפצל ליותר שקעים
-
כן, זה כלום.
-
נו נו ... אתה הולך לעבור בדיקה של ח"ח ? כי מסוכן זה לא. הפקק יקפוץ הרבה לפני שיקרה משהו לחוטים
@aiib מספיק 1.5אחר דברים ברורים כאלה לפחות יוצא מזה שלנו החשמלאים מגיע אחרי זה עבודה טובה
של להחליף קווים חדשים בגלל שנשרף חוטים בתוך הקיר
להחליף לוחות חשמל אחרי שרפה
ועוד הרבה דברים טובים@mo כל עוד לא מדובר באורכים מטורפים (מדובר בדירה קלאסית)
אני מוכן לשים על זה כסף
תבדוק אותי
קח מפסק של 16 תחבר לו חוט 1.5 תחבר תנור וקומקום ותראה איך הפקק קופץ יפה והחוט שלם
אני הייתי שם תקן בבסיס אבל אם הוא צריך להאריך עבור שנאי למה להלחיץ סתם -
@mo כל עוד לא מדובר באורכים מטורפים (מדובר בדירה קלאסית)
אני מוכן לשים על זה כסף
תבדוק אותי
קח מפסק של 16 תחבר לו חוט 1.5 תחבר תנור וקומקום ותראה איך הפקק קופץ יפה והחוט שלם
אני הייתי שם תקן בבסיס אבל אם הוא צריך להאריך עבור שנאי למה להלחיץ סתם@יעקב-ישראל תנור וקומקום זה בערך 14 אמפר אז לא יקפוץ ותשתמש בו הרבה פעמים ישרף וישרף
בגלל זה אמרתי לתאורה לא בעיה וזה חוקי לכאורה
אבל בהתחלה כתב אם למקפיא מספיק 1.5 זה אומר שמוציא מאז 16 שקע שיש חוטים 1.5
עוד כמה חודשים ישים משהו כבד שם במקום המקפיא שצורך 16 אמפר תנור פלוס מיבש
למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
ראיתי כמה פעמים -
@יעקב-ישראל תנור וקומקום זה בערך 14 אמפר אז לא יקפוץ ותשתמש בו הרבה פעמים ישרף וישרף
בגלל זה אמרתי לתאורה לא בעיה וזה חוקי לכאורה
אבל בהתחלה כתב אם למקפיא מספיק 1.5 זה אומר שמוציא מאז 16 שקע שיש חוטים 1.5
עוד כמה חודשים ישים משהו כבד שם במקום המקפיא שצורך 16 אמפר תנור פלוס מיבש
למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
ראיתי כמה פעמים -
אז אין לו כוח...
@aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..
בהצלחה לך בהכול!
-
אז אין לו כוח...
כלומר?
@aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..
ככה זה כשנכנסים לבית חדש, הרבה עבודות קטנות... כבר אין כוחות...
בהצלחה לך בהכול!
תודה!
-
@משה-מיארה חחח
בתכלס רק מקפיא יש עליו
טוסטר אולי פעם ביומיים מיקסר פעם בשבוע...
מטען?.. נו נו... -
@יעקב-ישראל תנור וקומקום זה בערך 14 אמפר אז לא יקפוץ ותשתמש בו הרבה פעמים ישרף וישרף
בגלל זה אמרתי לתאורה לא בעיה וזה חוקי לכאורה
אבל בהתחלה כתב אם למקפיא מספיק 1.5 זה אומר שמוציא מאז 16 שקע שיש חוטים 1.5
עוד כמה חודשים ישים משהו כבד שם במקום המקפיא שצורך 16 אמפר תנור פלוס מיבש
למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
ראיתי כמה פעמיםתנור וקומקום זה בערך 14
נתחיל עם זה תנור 2500 וקומוקום 2000 מצטער אבל זה לא 14 אמפר
למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
ראיתי כמה פעמיםבוודאי שיכול להישרף אבל לא עם פקק תקין של 16
ושוב זה לא ההמלצה שלי לשים 1.5 אבל במקרה הזה אין שום בעיה -
לא קראתי את כל השרשור, אבל אומר כמה דברים שאולי יסדר את הדברים.
← קודם כל, עובי המוליכים לא נקבע לפי צריכה, אלא לפי המא"ז שמגן עליו. ולכן גם אם יש צרכן של וואט אחד, אם המא"ז שלו הוא 10 אמפר הוא יצטרך מוליך 1.5 ממ"ר. ואם המא"ז שלו הוא, לצורך העניין, 40 אמפר, הוא יצטרך מוליכים של 10 ממ"ר.
← כולם יודעים שמא"ז 10 אמפר חייב לכה"פ 1.5 ממ"ר, ומא"ז 16 חייב 2.5 ממ"ר.
אז תדעו לכם סוד גדול - זה נכון במוליכים בודדים. בכבל ירוק זה שונה! בתקנות החשמל - העמסה והגנה של מוליכים מבודדים וכבלים מופיעים צורות חישוב שונות ותנאים מסויימים בהם מותר במקרים מסויימים לאפשר לזרם של יותר מ 20 אמפר! לעבור במוליך 1.5.
שימו לב שיש שם תנאים שונים הקשורים לאופן ההתקנה, לקרבת הכבל לכבלים אחרים, לטמפרטורה אופפת וכו'. ולכן למעשה אין לסמוך על זה בלי להכיר את הדברים היטב.← והנה הדובדבן לסיום, בתקנות הנ"ל פרק ה' מופיע בפירוש:
(ה) במעגל של דירת מגורים, המוגן באמצעות מבטח בעל זרם נקוב של 16 אמפר, יכול שיסתעף ממוליך בחתך של 2.5 ממ"ר, מוליך בחתך של 1.5 ממ"ר לתאורה בלבד, בתנאי שהזרם הצפוי בהסתעפות אינו עולה על 10 אמפר.בהצלחה!
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות
