דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
כיווץ
logo
ר

רפאל 0

@רפאל 0
אודות
פוסטים
65
נושאים
8
שיתופים
0
קבוצות
0
עוקבים
0
עוקב אחרי
0

פוסטים

פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

  • הזדמנויות לרכישת כלים בזול
    ר רפאל 0

    חשבתי לפתוח שרשור בו יוכלו להעלות כלי עבודה, ציוד, חומרים ועוד, שנוצרה פתאום הזדמנות לרכישה זולה בגלל איזה מבצע חיסול וכיוצ"ב.
    למען הסדר הטוב, בואו נקפיד על כמה כללים חשובים:

    • ניתן לפרסם רק מוצר שיש לכם ניסיון איתו או שאתם מכירים היטב וממליצים עליו.
      כלומר, לא איזה מותחן קפיצים עלום שמצאתם בפרסומת של עלי אקספרס, שאין לכם מושג מה זה ושמדובר על מוצר איכותי.
    • ניתן לפרסם מוצר שיש עליו מחיר זול משמעותי מהממוצע בשוק.
      לא להציע מבצעים בסגנון רמי לוי - 599 במקום 600.
    • מטרת השרשור הוא לשתף את החברים על מוצרים שאתם מכירים ורוצים לתת לאחרים הזדמנות זולה להכיר גם הוא... לא כדי למכור כלי שרכשתם בטעות, לא כדי להיפטר מהמוצר שרכשתם רק לצורך עבודה מסויימת ועוד. לשם כך או תפרסמו בנושא אחר או ביד 2...
    • ניתן לפרסם מוצרים שהם כלי עבודה או קרובי משפחה שלהם. לא - "הזדמנות חד פעמית לקנות בשר מספר 6 באושר עד!"
    • הבחנתם שהמבצע הסתיים? שהמוצר חוסל? חזרו לפוסט ובאמצעות "עריכה" רשמו למטה: עריכה - המבצע הסתיים / המחיר עלה / לא קיים במלאי וכיוצ"ב.
    • מוצרים מעלי אקספרס, רק מנסיון ברור שהכלי איכותי. ניתן לצרף לינק שיווקי אך חובה לציין זאת כגילוי נאות.

    אז אם נתקלתם בפירסום של הזדמנות שווה או שחיפשתם מוצר ומצאתם באיזה אתר את מבוקשכם -
    שתפו.

    ארגז כלי העבודה

  • כמה מילים על הפורום המתפתח שלנו
    ר רפאל 0

    אם יורשה לי, אני רוצה להוסיף משהו.
    מטבע הדברים, לפעמים יש למישהו נסיון עם בעיה מסויימת, כלי מסויים, תחום מסויים וכדו'. אבל הוא לא מתמצא במרכיבי התחום, בשמותם המקצועיים, בחלקי המערכת וכו'. הוא פשוט יודע מה מחברים / מנתקים / מושכים / מבריגים / וכו', וזהו.
    אז עכשיו כשהוא בא לכתוב על כך, חשוב לכתוב בצורה שיבינו על מה מדובר. כמובן שהכי טוב לברר לפני את שמות הרכיבים לפני שכותבים, אבל גם אם לא, לנסות לתאר את מה שמדברים אליו בצורה שיבינו על מה מדובר.
    אתן דוגמא. מישהו שואל: כשאני מחבר את הטוסטר במטבח נופל לי הראשי. מה עושים?
    לאחר משא ומתן מתברר שזה לא הראשי, אלא הפחת.
    אז אם לפני כן הוא היה כותב "פחת", מה טוב ומה נעים. אבל גם משהו כמו "נופל לי הפיוז הגדול הזה, שיש לו כזה לחצן". אז נכון שזה לא פיוז, אבל בגלל שזה 'הגדול הזה', ו'יש לו כזה לחצן', אז מבינים למה הכוונה.
    בקיצור. נסו להתנסח בצורה מקצועית, והכי חשוב - בצורה מובנת.
    ובהצלחה עצומה לפורום הזה! כל הכבוד!

    על הפורום

  • מה צריך להיות בארגז כלים בסיסי - לא לאיש מקצוע
    ר רפאל 0

    יש משהו שותף כמעט לכל הגברים שאני מכיר - החמדה הזאת כשנכנסים לטמבור. דומה לחנות לבגדי ילדים עבור אמא. רוצים לקנות מכל מוצר שבחנות איזה יחידה או שתיים.

    הפוסט הזה לא מיועד לאיש מקצוע, לא לזה שבונה לעצמו הנמכות של גבס וספוטים ומדרגות מהחצר לגג. בטח לא לא השכן הזה שיש לו כל כלי אפשרי, מקונוס 30 מ"מ ועד פלייר פטנט עם שרשרת.
    הייעוד הוא אב משפחה לכמה ילדים חמודים, שהולך לכולל או שהוא מלמד וכיוצ"ב, וכמו כל בית מתפקד - לפעמים צריך לחבר את המגירה נפלה, לתלות גוף תאורה חדש, לתקן את הכיסא הרופף, וכו'.

    מה נראה לכם מומלץ שיהיה בארגז כלים של אדם כזה?

    לפני קרוב לעשור מישהו הביא לי מתנת נישואין שלצערי הוא בא לידי שימוש יותר מהש"ס שהשווער שלי קנה לי (בנתיים. בעז"ה זה יתהפך. אמן.).
    תיק כלי עבודה.
    לא היה לי רקע מיוחד בעבודות כפיים, מלבד היותי בן לאבא שיודע לעשות הכל, אמנם בסגנון 'היימישי', אבל יצירתי ומוכשר בצורה מופלאה.
    זה היה ארגז-תיק שהוזמן כנראה בעלי אקספרס, מבית Black&Decker, וכלל מקדחה נטענת במשקל טון, פלייר, שפיץ פלייר, מפתח שוודי, מספר מברגים, מפתחות אלן, אולי גם מטר, וכנראה עוד מספר פריטים שאני לא זוכר.
    אגב, המקדחה הגיעה בלי מטען והיא שימשה אותי בדיוק עד לסיום הסוללה. רק לאחרונה הזמנתי בעלי אקספרס מטען, כשאני כבר משודרג לכלים של DWALLT ☺️.

    כמובן שקשה לענות תשובה חד משמעית לזה, כי לכל אחד כישורים אחרים וצרכים אחרים, וגם ה'איש הסטנדרטי' עצמו יכול להתחלק להמון סוגים. אבל בכל זאת, הנה רשימה ראשונית שלי. היא צפויה להתעדכן, בין היתר בהתאם להארותיכם ולהערותיכם.
    הנה:

    • טסטר
    • סט מברגים
    • מפתח שוודי בינוני
    • פלס בינוני
    • פטיש
    • סכין יפני
    • מברגה או מקדחה (חשמלית או נטענת)
    • בהתאם לפריט הקודם, מבחר ביטים/קודחים בהתאם
    • פלייר / צבת
    • שפיץ פלייר
    • מלאי דיבל 7 ו 8
    • מלאי ברגים שונים
    • מפתחות אלן
    • מטר - לפחות 3M

    ויש עוד כמה שפחות קריטיים, אבל מאוד מומלצים.

    • סולם (עץ או אלמיניום, 5-6 שלבים).
    • סט בסיסי של בוקסות
    • כמה סוגי דבקים (מגע, אפוקסי וכיוצ"ב)
    • אקדח סיליקון
    • שוקולד
    • טפלון
    • [עוד פעם שוקולד]

    תעשו חיל!

    ארגז כלי העבודה

  • מושגי יסוד בחשמל ביתי | חלק א'
    ר רפאל 0

    אשמח להקביל בצורה קצת יותר מקצועית את מערכת החשמל למערכת המים.
    כבר בהתחלה אכתוב - אין דימוי במערכת המים למושג "הספק"

    זה קצת ארוך, אבל השתדלתי להיות ברור ולכתוב מעניין. תכינו כוס קפה ובואו.

    אולי נתחיל עם המושג: זרם.
    אם אקח מזרק (כמו של תרופות) שיש לו מיכל של ליטר, ואני ילחץ את המזרק כך שבתוך 5 שניות המזרק יתרוקן
    ואח"כ פתחתי את הברז, ומלאתי ספל של ליטר אחד, ולקח לזה, נניח, 5 שניות.
    בין שני אלו, למי יש זרם יותר חזק?
    אז למרות שתנועת המים במזרק יהיה יותר אינטנסיבי ומתפרץ, למעשה עוצמת הזרם היא בדיוק אותו דבר...
    זרם - פירושו כמות שעוברת בפרק זמן מסויים. כמו במים, גודל הזרם הוא - ליטר ל 5 שניות .
    אז בשונה ממה שאנחנו רגילים לדבר, זרם זה לא עוצמת הדחף וההתפרצות של המים, אלא כמות מים שעוברת בפרק זמן מסויים (כדי להגדיר זרם, צריך 2 פרמטרים: יחידת מידה (ליטר, למשל), ויחידת זמן (שנייה, למשל)).
    ובכל זאת: למה במזרק המים יוצאים 'כתינוק הבורח מבית הספר', ובברז הוא יוצא יחסית בנחת? התשובה היא, שנתוני הסביבה של המזרק שונים מאוד מהנתונים של הברז... המזרק צריך לעבוד פי כמה וכמה מהברז כדי להצליח להפיק את אותה זרם (כמות מים לשנייה) כמו של הברז.
    קודם כל, הניקוז של המזרק הוא קטן פי כמה פעמים מזה של הברז... כמו כן, בגלל הוואקום שבתוך המזרק, די מתבטל אצלו כח המשיכה ש'יעזרו' למים לצאת. הברז, בד"כ, הוא נמוך יותר ממאגר המים מה שגורם למים לנוע, בלחץ כמויות המים שבמאגר ובגלל הפרשי הגובה, החוצה.
    ולכן, כדי להשיג את אותה תוצאה במזרק כמו בברז, צריך להפעיל יותר כח ואנרגייה, וזה הסיבה שהמים יוצאים יותר באינטנסיביות.

    ובכן, בואו נדבר על חשמל. גם בחשמל יש זרם. אמנם לא של מים, אבל בהחלט תנועה בתוך החוטים. בתוך המוליכים זורמים 'מטענים חשמליים'. כל מטען מורכב ממספר אסטרונומי של אלקטרונים . אני לא יודע איך נקרא המספר הזה, אבל הוא מספר של 21 ספרות, עם 19 אפסים!!!.
    זרם חשמלי גורם לתנועת מטענים, פיזית, בתוך המוליכים.

    ומה גודל הזרם? אז המדידה נעשית ביחידות של מטענן לשנייה. כלומר, כמות המטענים שעוברים בכל שנייה. למשל: 12 מטענים לשנייה.
    ואז ביום בהיר החליטו חברי קבינט החשמל ש"מטען לשנייה" זה מידי קשה להגייה. אז הם קבעו מילה חדשה, לזכרו של פיסיקאי צרפתי מפורסם: אמפר.
    אמפר הוא בעצם מילת קיצור ל'מטען לשנייה'. 5 אמפר = 5 מטענים לשנייה.

    אז בהקבלה למים - הזרם מתאר את כמות המים/מטענים שעובר בצינור בכל שנייה.

    עכשיו. במים אנחנו יודעים מה גורם למים לנוע ממקום למקום. הפרשי גובה, לחץ על הידית של המזרק, משאבות מים, חוק כלים שלובים, ועוד ועוד. כל אלו משפיעים על הזרם של המים, ליותר חזק או לפחות חזק. איך זה עובד בחשמל?
    אז בשביל זה צריך לדעת מה גורם בכלל לתנועה מטען חשמלי. בחשמל זה עובד על חוקים פיזיקליים אחרים. אסביר בקצרה את העיקרון: כל אטום יש לו צורך במספר מסויים של אלקטרונים (לא פחות ולא יותר). ואם יש אטום שחסרים לו אלקטרונים, הוא ינסה למשוך מהאטומים שלידו את האלקטרונים שלהם (ואם משום מה יש לאטום מידי הרבה אלקטרונים, הוא ינסה לדחות את המיותרים ממנו). אז במעגל חשמלי יש נקודה שמדמה חוסר באלקטרונים (בצורות שאכמ"ל), ואז האטומים האלו מושכים אלקטרונים מהאטומים שלידם, מה שגורם להם להיות 'חסרי אלקטרונים', אז הם גם מושכים מאלו שלצידם, וכך הלאה, ואז נוצר בעצם מעגל של אלקטרונים שנעים במעגל.
    ובכן, הכח ש'מושך' את האלקטרונים יש גודל מסויים. הוא יכול להיות חזק יותר, או חלש יותר. ככל שהוא יהיה חזק יותר הוא בעצם יוכל למשוך יותר אלקטרונים. כלומר, יותר מטענים. כלומר, לגרום לזרם חזק יותר.
    זה נקרא 'מתח חשמלי' - הכח שקיים בין 2 נקודות של מוליך. , ויחידות המידה שלו הוא 'וולט'. וכאמור, הכח במדינת ישראל הוא 230V.

    עכשיו. כמו שבמים יש דברים שגורמים לתנועה איטית/מהירה יותר של המים, ככה בדיוק זה בחשמל. הכח 230V הוא הכח הכללי. אבל גדול הזרם מושפע מעוד דברים. ככל שהחוט עבה יותר, קצר יותר, קר יותר, ועוד מגוון משפיעים, כך הזרם יהיה גדול יותר.

    אחרי כל זה, המשל של המזרק והברז לא ממש מתאים כאן. כי במשל הצלחנולהגיע בברז ובמזרק לאותו זרם. ואיך? בעקבות שינוי של הכוחות הפועלים. בחשמל הביתי זה אחרת, כי במקרה הזה הכח נשאר קבוע.
    אלא אמשול לכם למה הדבר דומה - למערכת מים ביתית שהולכת לכמה נקודות מים. חלקם בעלי צינורות עבים יותר, חלקם בעלי פתח יציאה גדול יותר, וכיוצ"ב.
    כעת ברור שלמרות שהכח שדוחף את המים נשאר אותו דבר, עדיין הזרם בכל נקודה תהיה שונה. והנמשל מובן. יש צרכנים שיכולים להוליך יותר זרם (כמו גופי חימום למשל), ויש צרכנים שקשה מאוד לזרם לעבור שם.

    עד כאן על זרם ומתח.

    קצת קשה להסביר מה זה הספק, אבל ההגדרה היא: כמות האנרגייה שמושקעת לצורך ביצוע עבודה. ובדומה לזרם, היא ביחידת זמן.
    כלומר: כדי שמשהו יזוז, יש צורך באנרגייה. ויחידות האנרגייה הוא ג'אול.
    ההספק מתאר את כמות הג'אולים שהושקע במשך שנייה אחת. חברי קבינט החשמל הנ"ל החליטו גם ש 'ג'אול לשנייה' זה מידי צורם, וקבעו מילה אחרת: וואט. וואט = ג'אול לשנייה. 2 וואט = 2 ג'אולים לשנייה.
    בסופו של דבר, זה מה שאנחנו משלמים. על ההספק החשמלי. כמות האנרגייה החשמלית שהשתמשנו.
    אין לזה כ"כ מקביל למערכת המים. כי במערכת המים אנחנו משלמים על כל ליטר מים. בחשמל, זה לא מעניין אף אחד כמה היה הזרם החשמלי. זה מעניין כמה אנרגייה צרכת.

    וצורת החישוב כמה אנרגייה השתמשנו הוא פשוט, וכבר נאמר: המתח החשמלי כפול הזרם, זה האנרגייה שנצרכת.

    מקווה שהובנתי. אם יש לכם שאלות, מוזמנים ☺

    חשמל ותאורה

  • הצעת יעול I כחלק מבניית הפורום, לממש כמה דברים מאוד מוצלחים שקיימים במתמחים טופ
    ר רפאל 0

    @admin כתב בהצעת יעול I כחלק מבניית הפורום, לממש כמה דברים מאוד מוצלחים שקיימים במתמחים טופ:

    מה יהיו הקריטריונים הנדרשים כדי להכניס מישהו לקטגוריית מומחה בתחומו?

    כהקדמה אומר שכל מה שאני כותב זה הנראה לעניות דעתי.

    אז להבנתי יש צורך דבר ראשון לסווג סוגי התמחויות.
    דהיינו, יש אחד ש"ידו בכל ויד כל בו", שבכל תחום יש לו ידע, הנדימן בקיצור. ויש אחד שיש לו נסיון מתמשך בתחום מסויים. ויש אחד שיש לו הכשרה מקצועית לתחום ספציפי. בקיצור, יש רופא משפחה ויש רופא כליות. ויש גם שחולקים יותר מהגדרה אחת.
    לכן לדעתי יש צורך לשייך משתמשים מקצועיים לשתי חלוקות.
    קודם כל - לאיזה תחום הוא שייך. חשמל/אנסטלציה/שיפוצים/גבס/עץ/ וכו' וכו'.
    ואז איזה רמת התמחות יש לו בתחום. למשל: מקצוען (מי שיש לו הכשרה מקצועית), מומחה (מי שהוא בעל נסיון ללא הכשרה), מוסמך (מי שיש לו תעודה/רישיון לתחום), מקצוען על (מי שיש לו יותר מהגדרה אחת), וכיוצ"ב. (זה סתם דוגמאות שהמצאתי תוך כדי סדרת פיהוקים מרהיבים).

    נפל לי רעיון אולי כדאי בשלב ההרשמה לנסות לדלות מידע מקצועי ראשוני על הנרשמים. למשל: האם יש לך הכשרה מקצועית בתחום מסויים. או: האם יש לך נסיון בתחום מסויים. וכיוצ"ב.
    ואז לעקוב במשך זמן אחרי משתמשים פוטנצייאלים ולראות לפי התשובות והפוסטים והמדריכים שלהם איך הם נשמעים, איך הם מגיבים ואיך הם מתקבלים.

    ואני חושב, שהשלב הכי קשה הוא למצוא את ה"שרי עשרות", כי ברגע שיש לך איש מקצוע באמת, הוא כבר ידע להבחין מי מהכותבים הם בעלי מקצוע אמיתיים ולקטלג אותם נכון.

    וחלק אחרון לנאום: לדעתי - מוניטין וריבוי פוסטים, ובפרט כשזה בא ביחד, הם פרמטר נחמד אך עם רמת אמינות די נמוכה. כי ריבוי פוסטים לא מעיד שהתוכן הוא מקצועי באמת. ומוניטין הרבה פעמים נותנים למי שנראה שהוא מדבר לעניין, למרות שייתכן שמה שההוא כתב זה מתוך זיכרון עמום או משהו שהוא מתמצא בו רק מעט, אלא שיש לו כתיבה טובה.
    זהו. עד כאן.

    על הפורום

  • איך לעגן חפצים לקיר – המדריך לסוגי דיבלים נפוצים
    ר רפאל 0

    אפשר להוסיף עוד סוג של דיבל:
    דיבל דפיקה
    דיבל דפיקה הוא למעשה מזכיר דיבל רגיל (ניילון/פלסטיק), אבל הוא שונה ממנו במקצת באופן היישום.
    2bb9a20f-5749-4fc6-b7c8-6e42b56b8463-image.png
    בדיבל רגיל קודחים חור, מחדירים את הדיבל שנתפס מלחץ ומשיניים כאלו בצדדים, ואז לתוך זה קודחים את הבורג.
    בדיבל דפיקה לעומת זאת, מחדירים בבת אחת גם את הדיבל וגם את הבורג.
    למרות ש(לדעתי) הוא מעט חלש יותר מדיבל רגיל, יש לו מעלה גדולה במקרים מסויימים.
    תחשבו שאתם רוצים, נניח, לקבע קורה לקיר. או מסילת גבס לרצפה. או משקוף של דלת לקיר (אני ממשיך עם הדוגמא הראשונה, אבל הוא הדין לכולם).
    בשימוש בדיבל רגיל, זה מצריך התאמה שלפעמים דורשת הרבה יצירתיות להתאים את המיקום של הקידוח למיקום בו אתם מכניסים את הבורג.
    לעומת זאת, בדיבל דפיקה מתחילים את הקידוח על הקורה כבר (כמו בשימוש עם ג'מבו), וממשיכים הלאה לתוך הקיר. זה מאפשר דיוק הרבה יותר גדול, בלי להשקיע את כל היצירתיות הנ"ל.
    אופן היישום שלו הוא ממש פשוט. קוחים קדח בגודל שרשום על הדיבל, מכניסים את הדיבל ואז דופקים עם פטיש על הבורג עד שהוא נכנס פנימה. ליתר ביטחון אפשר לסובב מעט את הבורג אח"כ.

    וכדי לשלב בין זה לדיבל ערבי: שהזכיר @א-י (שאגב הוא האמת יעיל מאוד...) אציין שבסדרת "דיבל ערבי" קיימת גם שיטה של שימוש בדיבל ניילון רגיל בצורה דומה לדיבל דפיקה.
    זה מתאים רק בחיבור משהו מאוד דק, כמו למשל מסילת גבס לרצפה.
    קודחים בדוך מהמסילה לתוך הרצפה (ולא רק ברצפה ואז להשתגע למצוא את המיקום המדוייק על המסילה...), ואז מכניסים דיבל ניילון, אבל לא דופקים עד הסוף, משאירים איזה 3-4 מ"מ בחוץ. ואז מבריגים פנימה בורג בלחץ, וזה גורם לקצה של הדיבל שמציץ לסוג של להתרחב, מה שמונע מהבורג להמשיך הלאה לתוך החור הרחב שקדחת...

    ועוד משהו אחרון:
    מי שמעניין אותן דיבלים מדיבלים שונים, ולראות פיזית איך הם נראים בצד שבתוך הקיר, מוזמן להיכנס ל"אום ובורג" בתלפיות. יש להם ליד המוכר לוח עץ כזה (נראה לי) עם מליון סוגי דיבלים עם ברגים בפנים ורואים מה קרה בצד השני.
    הייתי שם היום, זה בהחלט מעניין.

    תחזוקת הבית

  • טיפים כלליים לאנשי "עשה זאת בעצמך" מנסיון אישי
    ר רפאל 0

    פוסט ראשון שלי כאן בפורום (ושלום לכל ידידי ומכרי שאני פוגש כאן שוב...😊) :

    1. בסוף תצא מזה. הסתבכת? אתה מזיע, מגרד בפדחתך ולא מוצא ידיים ורגליים? הייתי עובד פעם עם חשמלאי שאני עד היום חב לו חלק ניכר מהכישורים המקצועיים שלי, ותמיד כשנתקענו במשהו שנראה בלתי אפשרי, הוא היה פונה אלי ואומר לי -
    "אל תדאג. בסוף נצא מזה".
    ומאז אני מוצא את עצמי תמיד לוחש לעצמי "בסוף אני יצא מזה". זה מאוד עוזר להירגע ולחשוב על הפיתרון היצירתי הנדרש.

    2. איך חותכים ישר. אם יצא לכם שאתם צריכים לחתוך משהו בצורה ישרה (גבס, פנלית, עץ, פלטה, וכו' וכו'), אז ניקח למשל פלטת גבס שאנחנו רוצים להוריד מהצד, נניח, 12 ס"מ. אז המנהג הוא לסמן 12 ס"מ מלמעלה, ו 12 ס"מ מלמטה, למתוח קו, ולחתוך.
    ההמלצה שלי - תוסיפו לפחות עוד סימון אחד איפשהו באמצע. אל תמתחו כלום (גם אם זה משהו מאוד קצר), לפני שיש לו לפחות 3 סימונים.
    זה עוזר לתוצאה הרבה יותר ישרה.
    3. הפסקה. כפי ש @admin כתב לעיל, תנו לעצמכם הפסקות, גם קטנות. קפה, טלפון לבית, קריאת הנתונים על גבי הרכיב שאתם מתעסקים בו (גם אם זה לא רלוונטי עבורכם, סתם בשביל הזמן שזה לוקח), ארטיק (האלה של השקל. אין עליהם!), תפילה (חוץ מזה שזה חובה, זה מועיל), וכו' וכו'.
    זה אחד הטיפים הכי טובים שאני מכיר.

    עשה זאת בעצמך - כללי

  • למה יש קטיגוריה כזאת?
    ר רפאל 0

    פתאום אני קולט שיש כאן קטיגוריה של בישול ואפייה.
    על שום מה? מה זה קשור לפורום?
    לא שיש לי בעיה, אני טוב מאוד בבישול ועוד יותר באפיה. אני סתם תמה איך זה קשור לפורום הזה...

    על הפורום

  • האם יש כאן פוסט שמפרט על קדיחה בשיש?
    ר רפאל 0

    קידוח שיש תלוי בייעוד הקדיחה. כלומר, מה קוטר הקדח שאתה רוצה.
    עבור קדח בקוטר של עד כ 8-10 מ"מ, אפשר להשתמש עם מקדח חץ שמתאים לשיש.
    מעבר לזה מומלץ להשתמש עם מקדח כוס יהלום בקוטר המתאים.
    בשני המקרים יש להשתמש עם מקדחה ולא עם (מברגה) פטישון, ולהתאזר עם המון סבלנות. לא ללחוץ מידי ולשטוף מידי כמה שניות עם מים הן את הקודח והן את החור (בייחוד בשימוש במקדח חץ).
    בהצלחה!

    עשה זאת בעצמך - כללי

  • הורדת קרמיקה מקיר
    ר רפאל 0

    ועוד המלצה - תשתמש עם איזמל רחב, זה יעזור לך עם חומר ההדבקה.
    בהצלחה!

    image.png

    ריצוף אריחים, קרמיקה, חיפוי משטחים ועוד

  • בירור | הזזת נקודת חשמל + חציבה...
    ר רפאל 0

    לגבי עובי המוליכים:
    זה לא קשור אם זה למשהו קטן או גדול, זה תלוי מה גודל המא"ז שלו.
    אם הוא מוזן ממא"ז 16, אז גידים 2.5, ואם ממא"ז 10 אז אפשר גם 1.5.

    חשמל ותאורה

  • פטישון נטען או חשמלי?
    ר רפאל 0

    כשאני התחלתי את ה"קריירה" שלי (תחזוקן כללי בתקופת לימודי הנדסת חשמל), הרבה זמן לא היה לי פטישון, והייתי לוקח כל הזמן מגמ"חים שכונתיים.
    במשך הזמן הזה התלבטתי בין פטישון נטען לחשמלי. כי משהו בתוכי (או אולי כל מיני חכמים שהסתובבו סביבי) אמר(ו) לי שבטח בגלל שאני מנסה להתמקד בעיקר בחשמל אז אני ייתקע על כל מיני גגות של אתרי בנייה, בלי שקע לרפואה.
    אבל בסוף הצורך במשהו חזק ועם יכולת לעבוד לאורך זמן קניתי חשמלי (בוש, 800 ומשהו וואט. ממליץ מאוד מאוד!), והאמת - שעד היום, כמה שנים טובות אחרי זה, אני לא מתחרט על זה. כי גם אם יצא לי להיות באיזה חור נידח שאין שם מקור חשמל, איך שהו להסתדר במקום שאין חשמל וגם כך מותחים כבלים מאריכים לתאורה ולשאר צרכים שונים, נשמע לי יותר קל מלהסתדר עם כזה שהוא יותר כבד, חלש ופתאום נגמר הסוללה...
    אה. @מאיר-ליברזון , יש עוד יתרון לחשמלי על פני נטען - המחיר. פטישון חשמלי איכותי זול משמעותית מפטישון איכותי נטען.

    ארגז כלי העבודה

  • מדריך מלא ומפורט לשימוש בפורום, למשתמש המתחיל ולמשתמש הוותיק
    ר רפאל 0

    @kasnik
    כל הכבוד, קילורין לעיניים!!

    וכתבת:

    עבדתי על המדריך החל מ12 בלילה עד 10:30 בבוקר

    היית עושה את זה בליל שבועות.. 🤣

    על הפורום מדריך לשימוש kasnik כללי כתיבה על הפורום הפורום שלנו

  • בירור | יש דרך להוסיף חוטים בשרשורי?
    ר רפאל 0

    @זוג-ידיים-ימניות
    מנסיוני.
    נתק את החוטים הקיימים, קשור אותם לסטלבנד ותמשוך החוצה את החוטים הקיימים.
    בעצם, עכשיו יש לך צינור ריק עם סטלבנד מושחל.
    אני רוצה אבל לציין - אם במהלך המשיכה נתקלת בכיפוף עקשן, כדאי לשקול לוותר על הרעיון, תלוי במידת הסבלנות ובכח התפילה שלך😊.
    אח"כ את ה 10-20 ס"מ של קצוות 5 הגידים שלך תגלגל לצמה, ותשחיל. כפי ש@א-י כתב, תוכל להשחיל כבל 1.5*5.
    ותוכל להיעזר בכל הפטנטים של סבון כלים/ווזלין/ג'ל ייעודי וכו', לשיקולך.

    אגב, אני השתמשתי רבות במה שראיתי חשמלאים וותיקים עושים - מים עם טיפונת סבון כלים.
    עם כל התחזיות הקודרות ונבואות הזעם של כל אלו שעיקמו את האף (ושל GPT הנ"ל), לא ידוע לי על מישהו שזה הזיק לו.

    חשמל ותאורה

  • איך לעגן חפצים לקיר – המדריך לסוגי דיבלים נפוצים
    ר רפאל 0

    @עשר-אצבעות כתב באיך לעגן חפצים לקיר – המדריך לסוגי דיבלים נפוצים:

    אני משתמש עם בורג 5 ודיבל 7 זה נותן עוצמה של חיבור ומונע בעיות כמו סיבוב ריק של הדיבל

    זה רעיון טוב, אבל צריך להדגיש שדווקא לפעמים מרוב שקשה לו להסתובב בתוך הדיבל, יותר קל לו להסתובב ביחד עם הדיבל, מה גורם לתוצאה הפוכה - במקום שיתפס יותר חזק, הוא דווקא נהיה משוחרר יותר.
    וזה אכן מתקשר להמשך הפוסט שלך:

    במקרה שהדיבל מסתובב יחד עם הבורג

    כמו כן, אפשר כמובן להשתמש עם דיבל יותר גדול. ולחילופין, לחצות דיבל ל 2, ולדחוף את בקדח דיבל וחצי (קצת מורכב לדפוק עם הפטיש).
    אם כי, השיטה שלך מעולה בקירות מתפוררים וכדו'.

    ו-
    @kasnik כתב באיך לעגן חפצים לקיר – המדריך לסוגי דיבלים נפוצים:

    הוא 'קורע' את הלוח גבס.
    אני אישית הרגיש לי שזה לא מיועד למשקל יותר מידי כבד

    לא נראה לי ש @עשר-אצבעות התכוון לגבס. דיבל כזה לא מיועד באופן כללי לגבס. הוא דיבר על מקרים בהם הדיבל לא נתפס במקום שהוא מיועד לו.

    עריכה: אופס... 🤐 רק עכשיו אני שם לב ש @kasnik הגיב לפוסט אחר, על המדריך של דיבל חץ.
    אולי כדאי שתעשה 'ציטוט' או משהו...

    תחזוקת הבית

  • פתיחת פתח בקיר
    ר רפאל 0

    בעיקרון לא צריך תמיכה.
    אבל כשתעשה מסגרת למיפתח הזה, אם אתה יכול לתמוך בקיר למעלה - עדיף.
    בכל מקרה, תוודא היטב שאתה לא נפגש בחוטי חשמל.

    בנה ביתך

  • "ניתוח" לכאבל Type-C
    ר רפאל 0

    טכנית - כן, אפשרי.
    תחתוך את הראש הפגוע, תגלף את הקצוות.קח TYPE-C תקין, גלף אותו עם חלק מהכבל, תגלף קצוות הכבל ותחבר עם הכבל שגילפת, לאותם צבעים. תבודד ביניהם עם איזולירבנד, ותשתמש עם הדמיון שלך איך לשמור על החיבורים שלא יתנתקו מהר.
    בהצלחה!

    מכשירי חשמל ביתיים

  • מערכת החשמל הביתית | חלק ב'
    ר רפאל 0

    @שלוש-ידיים ו @א-י ,
    סתם קצת רקע:
    כמו היום שנהוג להבדיל בין שלושת הפאזות על ידי שימוש ב-חום, חום כתום, חום שחור, אז בעבר היו משתמשים בצבעים חום, כחול וסגול. ולאפס היו משתמשים בשחור. ובעבר העוד יותר רחוק היו משתמשים באדום במקום חום (אולי האדום השחים...).
    ועוד משהו. בחיווט של הבית עושים שימוש בצבע של הפאזה L1, דהיינו חום. (ולא משנה אם בפועל הוא מוזן מפאזה אחרת). וב'פאזה חוזרת' משתמשים בצבע של פאזה L2 או L3.
    מה זה 'פאזה חוזרת'? פאזה שלא תמיד היא תחת מתח. למשל - המוליך שהולך מהמפסק לתאורה. לא תמיד יש בה מתח, למשל כאשר המפסק מכובה. אז כדי למנוע מצב בו יגיע חשמלאי ויבדוק שאין חשמל במנורה, ואז מישהו ילחץ על המפסק והוא יכול להתחשמל, אז עושים צבע שונה להודיע לו שייתכן שאין מתח בגלל שהמפסק מכובה.
    לכן בבתים ישנים ניתן לראות צבע כחול או סגול שמגיע בתור פאזה לתאורה.

    חשמל ותאורה

  • תעלומה בחשמל הביתי
    ר רפאל 0

    @aiib
    להבנתי, פתרת את הבעיה.
    יש לך מפסק מחליף, שבשונה ממפסק רגיל שהוא או מחובר או מנותק - במפסק מחליף הוא תמיד מחובר, רק פעם הוא מחובר לחוט אחד, וכשלוחצים אותו הוא מתחבר לחוט השני.
    ובכן המהלך החשמלי אצלך היה כך (שוב, להבנתי): הגיע פאזה למפסק מחליף. מהמפסק מחליף יצאו 2 מוליכים - אחד לתאורה של הסלון, ואחד למפסק של החדר. ואז - במצב אחד הפאזה מתחברת למוליך שיוצא לתאורה של הסלון ומפעילה אותו.
    ובמצב השני הפאזה מתחברת למוליך שיוצא למפסק, ואז ניתן להפעיל את התאורה בחדר.
    הפיתרון שצריך לעשות הוא מאוד פשוט:
    משלשת החוטים שלך תזהה את הפאזה, ותחבר אותו בחיבור האמצעי של המפסק ביחד עם המוליך שיוצא לכיוון החדר, ואת המוליך השלישי (שיוצא לתאורת סלון) תחבר למעלה/למטה (איך שיתאים עם שאר המפסקים).
    במצב הזה הכל יעבוד פיקס!
    הגיוני?

    חשמל ותאורה

  • בקשת עזרה | מידות סטנדרט לסוגי עצים צירים ומסילות
    ר רפאל 0

    לא מומחה מידי, אבל ממה שידוע לי מניסיון אישי:
    לוח סנדוויטץ סטנדרטי הוא 17 מ"מ. דיקט סנדוויץ' עם פורמייקה צד אחד 5 מ"מ. 2 הפלטות הנ"ל הם 122*244 ס"מ.

    עולם הנגרות - עבודות עץ
  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים