עזרה| רגליים למיטת עץ
-
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
-
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
אם זה מיועד לילדים שמשתוללים וקופצים זה עניין אחד וידרוש הרבה חיזוקים כמו למשל קורה מרגל לרגל.
אבל אם זה לבוגרים, 6 רגלים, 2 בכל צד ועוד 2 באמצע (בצדדים) פשוט עם ברגים ארוכים מלמעלה (עם קדח מקדים) + דבק נגרים בחיבור (למחמירים).
אם המיטה גבוהה יחסית, כדאי לבצע חיזוק נוסף נגד נידנוד. ככל שהרגל תהיה רחבה יותר, יהיה פחות נדנוד.ויש גם את הפתרון של אום נעץ שזה חיבור נסתר, אבל לא באמת נצרך במקרה שלך
https://gulevy.co.il/product/אום-נעץ-אינצ/ -
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
אם זה מיועד לילדים שמשתוללים וקופצים זה עניין אחד וידרוש הרבה חיזוקים כמו למשל קורה מרגל לרגל.
אבל אם זה לבוגרים, 6 רגלים, 2 בכל צד ועוד 2 באמצע (בצדדים) פשוט עם ברגים ארוכים מלמעלה (עם קדח מקדים) + דבק נגרים בחיבור (למחמירים).
אם המיטה גבוהה יחסית, כדאי לבצע חיזוק נוסף נגד נידנוד. ככל שהרגל תהיה רחבה יותר, יהיה פחות נדנוד.ויש גם את הפתרון של אום נעץ שזה חיבור נסתר, אבל לא באמת נצרך במקרה שלך
https://gulevy.co.il/product/אום-נעץ-אינצ/@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
אם זה מיועד לילדים שמשתוללים וקופצים זה עניין אחד וידרוש הרבה חיזוקים כמו למשל קורה מרגל לרגל.
מה הדין בכבדי משקל
אבל אם זה לבוגרים, 6 רגלים, 2 בכל צד ועוד 2 באמצע (בצדדים) פשוט עם ברגים ארוכים מלמעלה (עם קדח מקדים)
אשמח שתסביר לי בדיוק מה , לקדוח איפוא ואז איזה בורג (עם שפיץ ?) ?
פלוס דבק נגרים בחיבור (למחמירים).
ושוב לא הבנתי איפוא
אם המיטה גבוהה יחסית, כדאי לבצע חיזוק נוסף נגד נידנוד. ככל שהרגל תהיה רחבה יותר, יהיה פחות נדנוד.
ויש גם את הפתרון של אום נעץ שזה חיבור נסתר, אבל לא באמת נצרך במקרה שלך
https://gulevy.co.il/product/אום-נעץ-אינצ/האם זה יעזור מבחינת נדנוד ?
-
יש לי מיטת עץ עם רגליים מניילון (סתם זה אלומיניום בעובי של נייר כסף)
אני רוצה להחליף אותם במשהו חזק
במסגריה רצו 500 שח על 8 רגליים (2 מיטות)
יש למישהו רעיון איך אני יוצא עם מיטה חזקה בפחות מחצי נזק ?@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
יש למישהו רעיון איך אני יוצא עם מיטה חזקה בפחות מחצי נזק ?
אלי אקספרס!
מבחר רגליים במחירים זולים. -
@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin ואיך מחברים אותם בצורה טובה (שלא יתנדנד המיטה)
אם זה מיועד לילדים שמשתוללים וקופצים זה עניין אחד וידרוש הרבה חיזוקים כמו למשל קורה מרגל לרגל.
מה הדין בכבדי משקל
אבל אם זה לבוגרים, 6 רגלים, 2 בכל צד ועוד 2 באמצע (בצדדים) פשוט עם ברגים ארוכים מלמעלה (עם קדח מקדים)
אשמח שתסביר לי בדיוק מה , לקדוח איפוא ואז איזה בורג (עם שפיץ ?) ?
פלוס דבק נגרים בחיבור (למחמירים).
ושוב לא הבנתי איפוא
אם המיטה גבוהה יחסית, כדאי לבצע חיזוק נוסף נגד נידנוד. ככל שהרגל תהיה רחבה יותר, יהיה פחות נדנוד.
ויש גם את הפתרון של אום נעץ שזה חיבור נסתר, אבל לא באמת נצרך במקרה שלך
https://gulevy.co.il/product/אום-נעץ-אינצ/האם זה יעזור מבחינת נדנוד ?
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
מה הדין בכבדי משקל
אין שום בעיה. עיקר הבעיה זה זעזועים מיותרים ופראיים שעלולים לשחרר את הברגים מהמקום.
אם זה "כבדי משקל" באופן חריג ביותר אתה יכול להוסיף גם רגל באמצע המיטה (איפה שעיקר המשקל) לאיזון.@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
אשמח שתסביר לי בדיוק מה , לקדוח איפוא ואז איזה בורג (עם שפיץ ?) ?
חומרים נדרשים:
- קורת עץ בגודל 6X6 ס"מ (או יותר רחבה/עבה במידת האפשר, אבל לא יותר מרוחב הקורה השוכבת)
- ברגי סיבית בגודל 5×70 מ"מ (קוטר 5 מ"מ, אורך 70 מ"מ)
- דבק נגרים או דבק פלסטיק
- מקדחה עם מקדח בקוטר 4-4.5 מ"מ
שלבי העבודה:
הכנת הרגל החדשה:
- חתוך את הקורה לגובה זהה בדיוק לרגל המקורית.
סימון וקידוח החורים:
סמן 4 חורים (בצורת ∷) במרחקים שווים בקורה השוכבת במיקום אליו אמור לחבר את הרגל, אם הרגל 6×6 ס"מ, סמן את החורים באזור של 4.5×4.5 ס"מ במרכז מיקום הרגל (היינו, שהחורים לא יהיו מידיי בקצה). תשתמש במטר ועפרון/עט למדידה וסימון מדויקים. קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.הדבקה והברגה:
מרח דבק נגרים או אפילו דבק פלסטיק (זה של היצירות בגנים) על החלק העליון של הרגל (המשטח של הרגל שנצמד לקורה), תמרח בשפע ותספיג, ההידוק של הברגים ינקה הכל... הצמד את הרגל לקורה השוכבת במקביל מדויק לחורים (היינו שהחורים שבקורה ושברגל יהיו מקבילים). הברג את הברגים דרך החורים שכבר קיימים.
-
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
מה הדין בכבדי משקל
אין שום בעיה. עיקר הבעיה זה זעזועים מיותרים ופראיים שעלולים לשחרר את הברגים מהמקום.
אם זה "כבדי משקל" באופן חריג ביותר אתה יכול להוסיף גם רגל באמצע המיטה (איפה שעיקר המשקל) לאיזון.@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
אשמח שתסביר לי בדיוק מה , לקדוח איפוא ואז איזה בורג (עם שפיץ ?) ?
חומרים נדרשים:
- קורת עץ בגודל 6X6 ס"מ (או יותר רחבה/עבה במידת האפשר, אבל לא יותר מרוחב הקורה השוכבת)
- ברגי סיבית בגודל 5×70 מ"מ (קוטר 5 מ"מ, אורך 70 מ"מ)
- דבק נגרים או דבק פלסטיק
- מקדחה עם מקדח בקוטר 4-4.5 מ"מ
שלבי העבודה:
הכנת הרגל החדשה:
- חתוך את הקורה לגובה זהה בדיוק לרגל המקורית.
סימון וקידוח החורים:
סמן 4 חורים (בצורת ∷) במרחקים שווים בקורה השוכבת במיקום אליו אמור לחבר את הרגל, אם הרגל 6×6 ס"מ, סמן את החורים באזור של 4.5×4.5 ס"מ במרכז מיקום הרגל (היינו, שהחורים לא יהיו מידיי בקצה). תשתמש במטר ועפרון/עט למדידה וסימון מדויקים. קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.הדבקה והברגה:
מרח דבק נגרים או אפילו דבק פלסטיק (זה של היצירות בגנים) על החלק העליון של הרגל (המשטח של הרגל שנצמד לקורה), תמרח בשפע ותספיג, ההידוק של הברגים ינקה הכל... הצמד את הרגל לקורה השוכבת במקביל מדויק לחורים (היינו שהחורים שבקורה ושברגל יהיו מקבילים). הברג את הברגים דרך החורים שכבר קיימים.
@admin תודה על התשובה המפורטת
@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.
אז איפה ייתפס הבורג ?
כמה עמוק לעשות את החור -
@admin תודה על התשובה המפורטת
@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.
אז איפה ייתפס הבורג ?
כמה עמוק לעשות את החור@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin תודה על התשובה המפורטת
@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.
אז איפה ייתפס הבורג ?
כמה עמוק לעשות את החורלא בטוח שהבנתי את השאלה. הקדח המקדים הוא מעט פחות מקוטר הבורג, חוץ מזה יש את ראש הבורג ש''תופס'' ולא נכנס לקדח.
הקדם המקדים צריך להיות בעומק של הבורג.
הסיבה לקדח מקדים הוא כדי שהעץ לא יישבר. -
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin תודה על התשובה המפורטת
@admin כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
קדח חורים בקוטר 4-4.5 מ"מ. תצמיד את הרגל ותעמיק את הקידוח דרכה כך שגם ברגל יהיו 4 חורים.
אז איפה ייתפס הבורג ?
כמה עמוק לעשות את החורלא בטוח שהבנתי את השאלה. הקדח המקדים הוא מעט פחות מקוטר הבורג, חוץ מזה יש את ראש הבורג ש''תופס'' ולא נכנס לקדח.
הקדם המקדים צריך להיות בעומק של הבורג.
הסיבה לקדח מקדים הוא כדי שהעץ לא יישבר.@admin הבנתי, לא עדיף קדיחה של 3 ?
ושוב תודה ענקית -
@admin הבנתי, לא עדיף קדיחה של 3 ?
ושוב תודה ענקית@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin הבנתי, לא עדיף קדיחה של 3 ?
ושוב תודה ענקיתהאפקט של הקידוח המקדים הוא למנוע מהבורג להפריד בין סיבי העץ וכך לשבור אותו ולגרום לסדק.
אחרי קדח מקדים, הבורג נכנס רגוע יותר ולא מפעיל לחץ חזק על העץ.
מצד אחד אתה רוצה את הקוטר הכי קטן שאפשר (כדי שהבורג יאחז טוב), אבל לא מידיי קטן כדי שאפקט הקידוח המקדים עדיין יהיה רלוונטי. אני בדרך כלל הולך על מ"מ פחות מהבורג. כלומר בורג 5 מ"מ = קדח 4 מ"מ. למעשה זה תלוי בסוג העץ. יש עצים שרגישים יותר לסדקים ויש פחות. אבל אכן יכול להיות שגם שלוש יהיה מספיק.
הקטע הכי רגיש וחלש זה הרגליים בהם אתה מבריג לתוך הסיבים עצמם כך שהסיכון לביקוע שם גדול יותר.אם אתה ממש רוצה לעבוד כמו מקצוען ולבצע לפי הספר, נתקלתי כאן הסבר יפה עם שרטוט שידרוש ממך 3 קטרי מקדחים שונים.
ממליץ שאחרי הקידוח, בעת מריחת הדבק על המשטח של הרגל תכניס גם קצת דבק לתוך הקדחים עצמם.
אחרי הקידוח > דבק> הברגה, עדיף שתיתן לזה 24 שעות להתייבש לגמרי ליתר בטחון (לא חובה).משהו שלא הזכרתי, חשוב לדייק בקדיחה, ככל שאתה קודח יותר עמוק, יש יותר סיכוי שתצא בקצה השני במקום הלא נכון, היינו שהקידוח יהיה אלכסוני מעט ולא ישר. טעות של מילימטר בהתחלה הופכת לסנטימטר בסוף... אז תקדח לאט ותוודא כל הזמן שהמקדח ישר.
ואם כבר, כדאי שתעבוד עם ברגי משיכה שזה ברגים שהחלק העליון שלהם לא ספירלי אלא חלק. ככה שהחלק הספירלי נכנס רק לקורה התחתונה, ואז כשאתה מבריג את הבורג הוא "מושך" את הקורה השניה לראשונה שנצמדת אליו הרבה יותר חזק מבורג רגיל.
רק תיזהר לא "למשוך/להדק" יותר מידיי, כי הכוח של המשיכה ממש חזק ואם תגזים אתה עלול לפגוע בעץ ולסדוק אותו.נ.ב. כתבתי הרבה פרטים להעמקה בלבד, אבל זה לא מסובך...
-
@יעקב-ישראל כתב בעזרה| רגליים למיטת עץ:
@admin הבנתי, לא עדיף קדיחה של 3 ?
ושוב תודה ענקיתהאפקט של הקידוח המקדים הוא למנוע מהבורג להפריד בין סיבי העץ וכך לשבור אותו ולגרום לסדק.
אחרי קדח מקדים, הבורג נכנס רגוע יותר ולא מפעיל לחץ חזק על העץ.
מצד אחד אתה רוצה את הקוטר הכי קטן שאפשר (כדי שהבורג יאחז טוב), אבל לא מידיי קטן כדי שאפקט הקידוח המקדים עדיין יהיה רלוונטי. אני בדרך כלל הולך על מ"מ פחות מהבורג. כלומר בורג 5 מ"מ = קדח 4 מ"מ. למעשה זה תלוי בסוג העץ. יש עצים שרגישים יותר לסדקים ויש פחות. אבל אכן יכול להיות שגם שלוש יהיה מספיק.
הקטע הכי רגיש וחלש זה הרגליים בהם אתה מבריג לתוך הסיבים עצמם כך שהסיכון לביקוע שם גדול יותר.אם אתה ממש רוצה לעבוד כמו מקצוען ולבצע לפי הספר, נתקלתי כאן הסבר יפה עם שרטוט שידרוש ממך 3 קטרי מקדחים שונים.
ממליץ שאחרי הקידוח, בעת מריחת הדבק על המשטח של הרגל תכניס גם קצת דבק לתוך הקדחים עצמם.
אחרי הקידוח > דבק> הברגה, עדיף שתיתן לזה 24 שעות להתייבש לגמרי ליתר בטחון (לא חובה).משהו שלא הזכרתי, חשוב לדייק בקדיחה, ככל שאתה קודח יותר עמוק, יש יותר סיכוי שתצא בקצה השני במקום הלא נכון, היינו שהקידוח יהיה אלכסוני מעט ולא ישר. טעות של מילימטר בהתחלה הופכת לסנטימטר בסוף... אז תקדח לאט ותוודא כל הזמן שהמקדח ישר.
ואם כבר, כדאי שתעבוד עם ברגי משיכה שזה ברגים שהחלק העליון שלהם לא ספירלי אלא חלק. ככה שהחלק הספירלי נכנס רק לקורה התחתונה, ואז כשאתה מבריג את הבורג הוא "מושך" את הקורה השניה לראשונה שנצמדת אליו הרבה יותר חזק מבורג רגיל.
רק תיזהר לא "למשוך/להדק" יותר מידיי, כי הכוח של המשיכה ממש חזק ואם תגזים אתה עלול לפגוע בעץ ולסדוק אותו.נ.ב. כתבתי הרבה פרטים להעמקה בלבד, אבל זה לא מסובך...
@admin אין מילים
ותודה גם על הפורום המדהים