אז איך בונים גבס??
-
כלי עבודה
- פטישון
- מברגה
- אקדח סיליקון (עדיף את הסוג העמיד שעולה באזור ה50/60 ש"ח ולא הכתום ב 10 ש"ח)
- פטיש
- מסור גבס
- סכין יפנית
- טוש ועיפרון
- פלס
- מספרי פח
- מטר
- 2 שפכטלים; בינוני וגדול (עדיף מנירוסטה - שלא מחלידים)
מי שחושב לעסוק בגבס אז חייב להחזיק גם:
- מולטי-טול
- פלס לייזר
- מלטשת מרובעת (לי אישית יש את זה)
- מלטשת קירות (לי אישית יש את זה
- שואב אבק תעשייתי (לי יש א"ז)
- מאלג' נירוסטה רחב במקום אחד השפכטלים (לי אישית יש את זה)
חומרי גלם
-
לוחות גבס
-
מסלולים - בעצם זו מסילה בצורת U - מגיע ברוחב 5 ס"מ - 7 ס"מ - 10 ס"מ. זהירות, המסלולים חדים מאד! - האורך המצוי הינו 3 מטר (לטמבור יש גם 4 אבל לך תמצא)
-
ניצבים - נכנסים לתוך המסלולים (בגיע באותו רוחב כמו המסלולים) ויש להם כעין התעגלות בסוף והם יותר חזקים מהמסלולים ויש להם 2 חורים לקראת סוף הניצב. האורך כמו המסלול.
-
אומגות
-
שפכטל אמריקאי
-
פרופילה/קלסימו
-
דיבלים
-
ברגי עדש
-
ברגי גבס
-
נייר פיברגלס - משמש לחיבור בין לוחות הגבס
-
פינה (משתנה או "0") - משמש... לפינה.
-
נייר לגבס - משמש בחיבור בן הלוח לקיר.
-
נייר לטש (בדרך כלל אני משתמש ב120 ו220) - לשיוף.
-
מסטיק אקרילי
*היי-טק -
צמר סלעים - משמש לבידוד (רעש/מזג אוויר)
אז לפני שניגשים לעשות מדף בחדר... רצוי שרוב השמות שהופיעו עד כאן יהיו מוכרים.
אני אחסוך הסברים על איך עובדים... אני מאמין שיש הרבה סרטונים ביוטיוב אבל חשבתי שעדיף שמושגי היסוד יהיה כתובים... אא"כ מישהו נגד סרטונים ואני אני אכתוב.הקישורים של הכלים אינה המלצה לחנות, אלא זו הראשונה שמצאתי.
-
כלי עבודה
- פטישון
- מברגה
- אקדח סיליקון (עדיף את הסוג העמיד שעולה באזור ה50/60 ש"ח ולא הכתום ב 10 ש"ח)
- פטיש
- מסור גבס
- סכין יפנית
- טוש ועיפרון
- פלס
- מספרי פח
- מטר
- 2 שפכטלים; בינוני וגדול (עדיף מנירוסטה - שלא מחלידים)
מי שחושב לעסוק בגבס אז חייב להחזיק גם:
- מולטי-טול
- פלס לייזר
- מלטשת מרובעת (לי אישית יש את זה)
- מלטשת קירות (לי אישית יש את זה
- שואב אבק תעשייתי (לי יש א"ז)
- מאלג' נירוסטה רחב במקום אחד השפכטלים (לי אישית יש את זה)
חומרי גלם
-
לוחות גבס
-
מסלולים - בעצם זו מסילה בצורת U - מגיע ברוחב 5 ס"מ - 7 ס"מ - 10 ס"מ. זהירות, המסלולים חדים מאד! - האורך המצוי הינו 3 מטר (לטמבור יש גם 4 אבל לך תמצא)
-
ניצבים - נכנסים לתוך המסלולים (בגיע באותו רוחב כמו המסלולים) ויש להם כעין התעגלות בסוף והם יותר חזקים מהמסלולים ויש להם 2 חורים לקראת סוף הניצב. האורך כמו המסלול.
-
אומגות
-
שפכטל אמריקאי
-
פרופילה/קלסימו
-
דיבלים
-
ברגי עדש
-
ברגי גבס
-
נייר פיברגלס - משמש לחיבור בין לוחות הגבס
-
פינה (משתנה או "0") - משמש... לפינה.
-
נייר לגבס - משמש בחיבור בן הלוח לקיר.
-
נייר לטש (בדרך כלל אני משתמש ב120 ו220) - לשיוף.
-
מסטיק אקרילי
*היי-טק -
צמר סלעים - משמש לבידוד (רעש/מזג אוויר)
אז לפני שניגשים לעשות מדף בחדר... רצוי שרוב השמות שהופיעו עד כאן יהיו מוכרים.
אני אחסוך הסברים על איך עובדים... אני מאמין שיש הרבה סרטונים ביוטיוב אבל חשבתי שעדיף שמושגי היסוד יהיה כתובים... אא"כ מישהו נגד סרטונים ואני אני אכתוב.הקישורים של הכלים אינה המלצה לחנות, אלא זו הראשונה שמצאתי.
-
מ מאיר ליברזון התייחס לנושא זה ב
-
אשמח מאד להדרכה מפורטת על איך לעבוד עם גבס למתחילים!
ממש תודה על היוזמה והרצון! -
אשמח מאד להדרכה מפורטת על איך לעבוד עם גבס למתחילים!
ממש תודה על היוזמה והרצון!@מנסה-להתמקצע תגיד מה אתה מתכנן לבנות ואוכל לכוון את המדריך שיתאים לך.
ולעולם אינה דומה קריאה לראיה, וכדאי לעבור על איזה סרטון יוטיוב.
עקרונית בקוים כלליים:
1, לקבע ברצפה ובתקרה מסלולים בתוואי הקיר, שיהיו בדיוק באותו מיקום (יש נוהגים לשים בין המסלולים לקיר/תקרה/רצפה רצועה לבידוד)
2, להעמיד בתוכם ניצבים כל 60 ס״מ (בד״כ) ולחבר עם ברגי פח-פח למסלולים.
3, לקבע את פלטות הגבס לקונסטרוקציה משני הצדדים עם בורג גבס, באופן שהתפר בין הפלטות יהיה על מסלול.
4, אם זה בין חדרים וצריך בידוד, בין שכבות הגבס לשים צמר סלעים.
5, אחר-כך לכסות עם שפכטל אמריקאי ונייר פיברגלס את התפרים, ואת הברגים רק עם שפכטל, נייר גבס או פינה משתנה לחיבור לקיר הישן.
6, לשייף את השפכטל ולצבוע.עד כאן ראשי פרקים בקצרה ממש
אם הכל זורם והשטח מוכן, זה יכול להיות שעות בודדות של עבודה.
אם אתה מתכנן להעביר שם חשמל ומים זה עוד פרשה (אני כרגע עובד על קיר גיר גבס שיש בתוכו חשמל, מים (צנרת נחושת
), ביוב, וגז...). -
בסיס ממש יפה!
יש נוהגים לשים בין המסלולים לרצפה רצועה לבידוד)
וכן איטום למים אם צריך.
2, להעמיד בתוכם ניצבים כל 60 ס״מ
אם זה לפי תקן אז 40 ס"מ בקיר ו-30 ס"מ בתקרה.
נייר גבס או פינה משתנה לחיבור לקיר הישן.
פינות פנימיות ובין קיר לתקרה אני עושה עם מסטיק אקרילי, אבל זה מצריך יותר דיוק בהתקנת הפלטות שלא יהיה רווחים גדולים.
פינות חיצוניות עם פינה אפס.עד כאן ראשי פרקים בקצרה ממש
חיכיתי שמישהו יתחיל ואז רק להוסיף...
-
בביתר אני אומר לאנשים לחפש במכולות...
-
בעיקרון באמת בניתי על זה, וניסיתי לשים עין במכולות, אבל לא מצאתי,
(כמו כל הדברים שבדיוק כשצריך לא מולאים...)
מישהו יודע אולי על מישהו שבונה, או שיש לו מיותר?
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות