יצירת מגירות - כיצד? והרעיון שלי.
-
שלום רב.
אשמח אם מישהו יכול לתת הדרכה איך מייצרים מגירה לנגר החובב.
בניתי כבר כמה וכמה ארונות, וגם תכננתי מגירות כולל כל הרווחים הנצרכים וכו'.
עכשיו נשאר השאלה הפשוטה - איך אני לוקח את ארבעת הפלטות שיוצרות לי מסגרת, ומחבר אותן לפלטת הסנדוויץ' 50 מ"מ שאמור לשמש כתחתית?
ברגים? מסמרים? סיכות? (ואם אין לי מכשיר סיכות?)
בנתיים עשיתי מגירה אחת, וחיברתי את התחתית בצורה כדלהלן:
קודם הכנסתי 2 ברגים, והחדרתי אותם ככה שיהיו אפס עם הדיקט.
אח"כ הכנסתי מסמרים קטנים, באלכסון, אחד לצד מסויים, ואחד לידו לצד השני באלכסון לצד השני. ככה המסמרים לא יכולים להימשך. תחשבו - כמו ג'מבו שנפתח לשתי הצדדים, ככה 2 מסמרים ל 2 צדדים לא יכולים להימשך.
איך זה? -
יש כמה דרכים סטנדרטיות לחבר תחתית המגירה:
-
חריץ בדפנות המגירה. ככה עושים בדרך כלל בנגריות מקצועיות. אם יש לך את המכשור הנדרש (שזה קרייזיק/מסור שולחן/ רוטר/טרימר או מכונת CNC) זו הדרך הכי טובה שגם גורמת לכך שלא יראו את עובי התחתית מהצדדים (אא"כ אתה שם מסילה פשוטה ואז בין כה היא מסתירה) וגם די חזקה.
פשוט חורצים חריץ ברוחב של עובי הדיקט לאורך דפנות המגירה. התחתית "יושבת" בתוך החריץ והחיבור חזק וגם אסתטי. במקרה כזה כמובן צריך לחשב את רוחב התחתית בהתאם (שטח הפנים של המגירה + עומק החריץ משני הצדדים). בשיטה הזו הגב והחזית יושבים מלמעלה ופנימיים לדפנות ומתחברים מהדיקט עם סיכות/ברגים. -
סיכות. למי שבכל זאת יש אקדח סיכות. פשוט מצמידים את התחתית בצורה מדויקת ויורים סיכות 2.5 ס"מ כל 10 ס"מ, חשוב להשתמש בסיכות מספיק עמוקות שייתפסו מספיק עמוק בדפנות. קל, מהיר, ומדויק (בשונה מברגים ומסמרים ידניים שקשה לכוון איתם שהתחתית תהיה אפס מדויק וגם להבריג/להכניס את המסמר בו זמנית).
-
ברגים רגילים. אם הדפנות עשויות סנדוויץ' (ולא סיבית, למרות שגם זה יעבוד רק יהיה פחות חזק), אפשר פשוט להבריג את התחתית מלמטה עם ברגים. הסנדוויץ' יתפוס את הברגים היטב וזו אולי השיטה החזקה ביותר. החסרון בשיטה הזו זה שקצת קשה לדייק שיהיה אפס עם הדפנות והגב-חזית, כי הבורג מטבעו מזיז קצת את הדיקט בעת הסיבוב, צריך פשוט להפעיל לחץ/משקל שלא יזוז בעת ההברגה.
למעשה כל השיטות שהזכרתי מחזיקות יפה במשקל סביר++.
כמובן גם השיטה שלך היא בהחלט מעולה וחזקה
הנ"ל נכתב מנסיון אישי מעבודה בעבר בנגריה מקצועית.
-
-
יש כמה דרכים סטנדרטיות לחבר תחתית המגירה:
-
חריץ בדפנות המגירה. ככה עושים בדרך כלל בנגריות מקצועיות. אם יש לך את המכשור הנדרש (שזה קרייזיק/מסור שולחן/ רוטר/טרימר או מכונת CNC) זו הדרך הכי טובה שגם גורמת לכך שלא יראו את עובי התחתית מהצדדים (אא"כ אתה שם מסילה פשוטה ואז בין כה היא מסתירה) וגם די חזקה.
פשוט חורצים חריץ ברוחב של עובי הדיקט לאורך דפנות המגירה. התחתית "יושבת" בתוך החריץ והחיבור חזק וגם אסתטי. במקרה כזה כמובן צריך לחשב את רוחב התחתית בהתאם (שטח הפנים של המגירה + עומק החריץ משני הצדדים). בשיטה הזו הגב והחזית יושבים מלמעלה ופנימיים לדפנות ומתחברים מהדיקט עם סיכות/ברגים. -
סיכות. למי שבכל זאת יש אקדח סיכות. פשוט מצמידים את התחתית בצורה מדויקת ויורים סיכות 2.5 ס"מ כל 10 ס"מ, חשוב להשתמש בסיכות מספיק עמוקות שייתפסו מספיק עמוק בדפנות. קל, מהיר, ומדויק (בשונה מברגים ומסמרים ידניים שקשה לכוון איתם שהתחתית תהיה אפס מדויק וגם להבריג/להכניס את המסמר בו זמנית).
-
ברגים רגילים. אם הדפנות עשויות סנדוויץ' (ולא סיבית, למרות שגם זה יעבוד רק יהיה פחות חזק), אפשר פשוט להבריג את התחתית מלמטה עם ברגים. הסנדוויץ' יתפוס את הברגים היטב וזו אולי השיטה החזקה ביותר. החסרון בשיטה הזו זה שקצת קשה לדייק שיהיה אפס עם הדפנות והגב-חזית, כי הבורג מטבעו מזיז קצת את הדיקט בעת הסיבוב, צריך פשוט להפעיל לחץ/משקל שלא יזוז בעת ההברגה.
למעשה כל השיטות שהזכרתי מחזיקות יפה במשקל סביר++.
כמובן גם השיטה שלך היא בהחלט מעולה וחזקה
הנ"ל נכתב מנסיון אישי מעבודה בעבר בנגריה מקצועית.
-