דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
כיווץ
logo
  1. דף הבית
  2. חשמל ביתי
  3. עובי חוטים למקפיא
התוכן בפורום נכתב ע"י המשתמשים ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.
כל פעולה שתבוצע על סמך הנכתב כאן היא באחריות המשתמש בלבד ויש להפעיל תמיד שיקול דעת.
⚠️ שימו לב! על פי חוק - בעבודות חשמל וגז חובה להיעזר בבעל מקצוע מוסמך.

עובי חוטים למקפיא

מתוזמן נעוץ נעול הועבר חשמל ביתי
31 פוסטים 5 כותבים 157 צפיות 5 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • משה מיארהמ מנותק
    משה מיארהמ מנותק
    משה מיארה
    בניה ושיפוצים
    כתב נערך לאחרונה על ידי משה מיארה
    #22

    אז אין לו כוח...

    @aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..
    בהצלחה לך בהכול!

    A תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
    • משה מיארהמ משה מיארה

      אז אין לו כוח...

      @aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..
      בהצלחה לך בהכול!

      A מנותק
      A מנותק
      aiib
      כתב נערך לאחרונה על ידי
      #23

      @משה-מיארה כתב:

      אז אין לו כוח...

      כלומר?

      @aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..

      ככה זה כשנכנסים לבית חדש, הרבה עבודות קטנות... כבר אין כוחות...

      בהצלחה לך בהכול!

      תודה!

      משה מיארהמ תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • A aiib

        @משה-מיארה כתב:

        אז אין לו כוח...

        כלומר?

        @aiib מעניין אותי לראות את הבית שלך.. נראה לי הוא נראה כמו ארמון, לפי כל הפוסטים שלך אתה כל היום משדרג..

        ככה זה כשנכנסים לבית חדש, הרבה עבודות קטנות... כבר אין כוחות...

        בהצלחה לך בהכול!

        תודה!

        משה מיארהמ מנותק
        משה מיארהמ מנותק
        משה מיארה
        בניה ושיפוצים
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #24

        @aiib כתב:

        כלומר?

        חשבת שהוא שקע כוח, עכשיו הוא עייף עם כל מה שיש עליו😉

        A תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • משה מיארהמ משה מיארה

          @aiib כתב:

          כלומר?

          חשבת שהוא שקע כוח, עכשיו הוא עייף עם כל מה שיש עליו😉

          A מנותק
          A מנותק
          aiib
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #25

          @משה-מיארה חחח
          בתכלס רק מקפיא יש עליו
          טוסטר אולי פעם ביומיים מיקסר פעם בשבוע...
          מטען?.. נו נו...

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • moM מנותק
            moM מנותק
            mo
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #26

            נעשה סדר אם מהלוח עד השקע יש חוט 2.5 ומאז 16 יש מספיק כח להכול
            לשנאי קח 1.5 וזהו מה הבעיה כרגע?

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • moM mo

              @יעקב-ישראל תנור וקומקום זה בערך 14 אמפר אז לא יקפוץ ותשתמש בו הרבה פעמים ישרף וישרף
              בגלל זה אמרתי לתאורה לא בעיה וזה חוקי לכאורה
              אבל בהתחלה כתב אם למקפיא מספיק 1.5 זה אומר שמוציא מאז 16 שקע שיש חוטים 1.5
              עוד כמה חודשים ישים משהו כבד שם במקום המקפיא שצורך 16 אמפר תנור פלוס מיבש
              למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
              ראיתי כמה פעמים

              יעקב ישראלי מנותק
              יעקב ישראלי מנותק
              יעקב ישראל
              מנחה
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #27

              @mo כתב:

              תנור וקומקום זה בערך 14

              נתחיל עם זה תנור 2500 וקומוקום 2000 מצטער אבל זה לא 14 אמפר

              @mo כתב:

              למשך זמן ממושך ויכול לישרף חוטים ואם אף פעם לא ראית את זה אני בתור עוזר חשמלאי כרגע
              ראיתי כמה פעמים

              בוודאי שיכול להישרף אבל לא עם פקק תקין של 16
              ושוב זה לא ההמלצה שלי לשים 1.5 אבל במקרה הזה אין שום בעיה

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • ר מנותק
                ר מנותק
                רפאל 0
                הנדסאי חשמל
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #28

                לא קראתי את כל השרשור, אבל אומר כמה דברים שאולי יסדר את הדברים.

                ← קודם כל, עובי המוליכים לא נקבע לפי צריכה, אלא לפי המא"ז שמגן עליו. ולכן גם אם יש צרכן של וואט אחד, אם המא"ז שלו הוא 10 אמפר הוא יצטרך מוליך 1.5 ממ"ר. ואם המא"ז שלו הוא, לצורך העניין, 40 אמפר, הוא יצטרך מוליכים של 10 ממ"ר.

                ← כולם יודעים שמא"ז 10 אמפר חייב לכה"פ 1.5 ממ"ר, ומא"ז 16 חייב 2.5 ממ"ר.
                אז תדעו לכם סוד גדול - זה נכון במוליכים בודדים. בכבל ירוק זה שונה! בתקנות החשמל - העמסה והגנה של מוליכים מבודדים וכבלים מופיעים צורות חישוב שונות ותנאים מסויימים בהם מותר במקרים מסויימים לאפשר לזרם של יותר מ 20 אמפר! לעבור במוליך 1.5.
                שימו לב שיש שם תנאים שונים הקשורים לאופן ההתקנה, לקרבת הכבל לכבלים אחרים, לטמפרטורה אופפת וכו'. ולכן למעשה אין לסמוך על זה בלי להכיר את הדברים היטב.

                ← והנה הדובדבן לסיום, בתקנות הנ"ל פרק ה' מופיע בפירוש:
                (ה) במעגל של דירת מגורים, המוגן באמצעות מבטח בעל זרם נקוב של 16 אמפר, יכול שיסתעף ממוליך בחתך של 2.5 ממ"ר, מוליך בחתך של 1.5 ממ"ר לתאורה בלבד, בתנאי שהזרם הצפוי בהסתעפות אינו עולה על 10 אמפר.

                בהצלחה!

                אל תזלזל בשום דבר. אלקטרון הוא כל כך קטן, חלקיק של אטום. אבל הוא יכול לעשות כל כך הרבה.
                ליצירת קשר: [email protected]

                A יעקב ישראלי 2 תגובות תגובה אחרונה
                6
                • ר רפאל 0

                  לא קראתי את כל השרשור, אבל אומר כמה דברים שאולי יסדר את הדברים.

                  ← קודם כל, עובי המוליכים לא נקבע לפי צריכה, אלא לפי המא"ז שמגן עליו. ולכן גם אם יש צרכן של וואט אחד, אם המא"ז שלו הוא 10 אמפר הוא יצטרך מוליך 1.5 ממ"ר. ואם המא"ז שלו הוא, לצורך העניין, 40 אמפר, הוא יצטרך מוליכים של 10 ממ"ר.

                  ← כולם יודעים שמא"ז 10 אמפר חייב לכה"פ 1.5 ממ"ר, ומא"ז 16 חייב 2.5 ממ"ר.
                  אז תדעו לכם סוד גדול - זה נכון במוליכים בודדים. בכבל ירוק זה שונה! בתקנות החשמל - העמסה והגנה של מוליכים מבודדים וכבלים מופיעים צורות חישוב שונות ותנאים מסויימים בהם מותר במקרים מסויימים לאפשר לזרם של יותר מ 20 אמפר! לעבור במוליך 1.5.
                  שימו לב שיש שם תנאים שונים הקשורים לאופן ההתקנה, לקרבת הכבל לכבלים אחרים, לטמפרטורה אופפת וכו'. ולכן למעשה אין לסמוך על זה בלי להכיר את הדברים היטב.

                  ← והנה הדובדבן לסיום, בתקנות הנ"ל פרק ה' מופיע בפירוש:
                  (ה) במעגל של דירת מגורים, המוגן באמצעות מבטח בעל זרם נקוב של 16 אמפר, יכול שיסתעף ממוליך בחתך של 2.5 ממ"ר, מוליך בחתך של 1.5 ממ"ר לתאורה בלבד, בתנאי שהזרם הצפוי בהסתעפות אינו עולה על 10 אמפר.

                  בהצלחה!

                  A מנותק
                  A מנותק
                  aiib
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #29

                  @רפאל-0 כתב:

                  , יכול שיסתעף ממוליך בחתך של 2.5 ממ"ר, מוליך בחתך של 1.5 ממ"ר לתאורה בלבד

                  שנאי לד לתאורה גם נחשב תאורה, נכון?

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • משה מיארהמ מנותק
                    משה מיארהמ מנותק
                    משה מיארה
                    בניה ושיפוצים
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #30

                    כן. בכל תאורה היום יש שנאי. (חוץ מליבון)

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • ר רפאל 0

                      לא קראתי את כל השרשור, אבל אומר כמה דברים שאולי יסדר את הדברים.

                      ← קודם כל, עובי המוליכים לא נקבע לפי צריכה, אלא לפי המא"ז שמגן עליו. ולכן גם אם יש צרכן של וואט אחד, אם המא"ז שלו הוא 10 אמפר הוא יצטרך מוליך 1.5 ממ"ר. ואם המא"ז שלו הוא, לצורך העניין, 40 אמפר, הוא יצטרך מוליכים של 10 ממ"ר.

                      ← כולם יודעים שמא"ז 10 אמפר חייב לכה"פ 1.5 ממ"ר, ומא"ז 16 חייב 2.5 ממ"ר.
                      אז תדעו לכם סוד גדול - זה נכון במוליכים בודדים. בכבל ירוק זה שונה! בתקנות החשמל - העמסה והגנה של מוליכים מבודדים וכבלים מופיעים צורות חישוב שונות ותנאים מסויימים בהם מותר במקרים מסויימים לאפשר לזרם של יותר מ 20 אמפר! לעבור במוליך 1.5.
                      שימו לב שיש שם תנאים שונים הקשורים לאופן ההתקנה, לקרבת הכבל לכבלים אחרים, לטמפרטורה אופפת וכו'. ולכן למעשה אין לסמוך על זה בלי להכיר את הדברים היטב.

                      ← והנה הדובדבן לסיום, בתקנות הנ"ל פרק ה' מופיע בפירוש:
                      (ה) במעגל של דירת מגורים, המוגן באמצעות מבטח בעל זרם נקוב של 16 אמפר, יכול שיסתעף ממוליך בחתך של 2.5 ממ"ר, מוליך בחתך של 1.5 ממ"ר לתאורה בלבד, בתנאי שהזרם הצפוי בהסתעפות אינו עולה על 10 אמפר.

                      בהצלחה!

                      יעקב ישראלי מנותק
                      יעקב ישראלי מנותק
                      יעקב ישראל
                      מנחה
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #31

                      @רפאל-0 אני כתבתי לפי ידע שלי מהעבר
                      אתה הבאת תשובה מקצועית עם מקורות לפי החוקים
                      כיף שיש אנשים כמוך בפורום

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      4

                      שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                      נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                      בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                      הרשמה התחברות
                      תגובה
                      • תגובה כנושא
                      התחברו כדי לפרסם תגובה
                      • מהישן לחדש
                      • מהחדש לישן
                      • הכי הרבה הצבעות


                      • התחברות

                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                      • פוסט ראשון
                        פוסט אחרון
                      0
                      • דף הבית
                      • פוסטים אחרונים
                      • תגיות
                      • פופולרי
                      • משתמשים