איך לאבחן/לתקן קומפרסור לניפוח צמיגים שהפסיק לעבוד
-
שלום,
יש לי קומפרסור שעבד תקין, שכב ברכב הרבה זמן ללא שימוש, כרגע הוא הפסיק לעבוד (=הצג הדיגיטלי לא נדלק ולחיצה על הכפתורים לא מפעילה כלום) בלי שידוע לי שעבר עליו אירוע טראומטי כלשהו.
אני מנסה לאבחן מה הבעיה:
חשבתי אולי הבעיה בכבל שמוליך אליו חשמל, אך הוא נראה חיצונית תקין לגמרי.
איך אני יכול לבדוק את זה בצורה נכונה יותר? ניסיתי עם טסטר לבדוק את הכבלים שמתחברים לכניסת החשמל למכשיר (מסומן ב2) אבל לא היה חיווי שמגיע חשמל, אולי טסטר לא יודע לבדוק מתח נמוך?! או שזו הוכחה שהבעיה היא בכבל שמוביל את החשמל מהמצת למכשיר?
בקיצור, איך מתקדמים מכאן באבחון הבעיה?
חוץ מזה, כל הכבלים בתוך המכשיר נראים תקינים ומחוברים.
-
שלום,
יש לי קומפרסור שעבד תקין, שכב ברכב הרבה זמן ללא שימוש, כרגע הוא הפסיק לעבוד (=הצג הדיגיטלי לא נדלק ולחיצה על הכפתורים לא מפעילה כלום) בלי שידוע לי שעבר עליו אירוע טראומטי כלשהו.
אני מנסה לאבחן מה הבעיה:
חשבתי אולי הבעיה בכבל שמוליך אליו חשמל, אך הוא נראה חיצונית תקין לגמרי.
איך אני יכול לבדוק את זה בצורה נכונה יותר? ניסיתי עם טסטר לבדוק את הכבלים שמתחברים לכניסת החשמל למכשיר (מסומן ב2) אבל לא היה חיווי שמגיע חשמל, אולי טסטר לא יודע לבדוק מתח נמוך?! או שזו הוכחה שהבעיה היא בכבל שמוביל את החשמל מהמצת למכשיר?
בקיצור, איך מתקדמים מכאן באבחון הבעיה?
חוץ מזה, כל הכבלים בתוך המכשיר נראים תקינים ומחוברים.
-
שלום,
יש לי קומפרסור שעבד תקין, שכב ברכב הרבה זמן ללא שימוש, כרגע הוא הפסיק לעבוד (=הצג הדיגיטלי לא נדלק ולחיצה על הכפתורים לא מפעילה כלום) בלי שידוע לי שעבר עליו אירוע טראומטי כלשהו.
אני מנסה לאבחן מה הבעיה:
חשבתי אולי הבעיה בכבל שמוליך אליו חשמל, אך הוא נראה חיצונית תקין לגמרי.
איך אני יכול לבדוק את זה בצורה נכונה יותר? ניסיתי עם טסטר לבדוק את הכבלים שמתחברים לכניסת החשמל למכשיר (מסומן ב2) אבל לא היה חיווי שמגיע חשמל, אולי טסטר לא יודע לבדוק מתח נמוך?! או שזו הוכחה שהבעיה היא בכבל שמוביל את החשמל מהמצת למכשיר?
בקיצור, איך מתקדמים מכאן באבחון הבעיה?
חוץ מזה, כל הכבלים בתוך המכשיר נראים תקינים ומחוברים.
-
@admin לפי התמונה של החשמל זה ראש של ספק רגיל.
קח ספק 12V (תבדוק שהוא נכנס למקום {היכן שסימנת בתמונה מס' 1}) ותנסה להפעיל את הקומפרסור.לבדיקה אתה לא חייב לעבור דרך הרכב.
מספיק לקחת ספק 12V של מוצר כלשהו עם ראש תואם (סטנדרטי) ואפשר לבדוק איתו. -
-
@א-י כתב באיך לאבחן/לתקן קומפרסור לניפוח צמיגים שהפסיק לעבוד:
@zvinisim עם פניו זה נכון
אבל לפעמים יש הבדלים כלשהם שאפי' שזה נראה תואם החיבור מעט שונה
כך שבהחלט זה רעיון טוב לבדוק כמו שאמרתמתח זה מתח ולא משנה איך אתה מספק אותו.
בקשר לראש זה בד"כ הראשים הסטנדרטיים. אם אין ספק עם ראש מאתרים תמיד אפשר באופן זמני ליצור חיבור העיקר שיהי בוודאות מתח.בדיקה שניה זה בדיקה ויזואלית.
אם המכשיר "שכב" ברכב הרבה זמן יכול להיות גם שהבוכנה נתפסה (מצ"ב התמונה עם חץ שמראה מה לסובב)
מה שצריך לעשות זה לנסות לסובב בעדינות את הבוכנה ולראות שהיא מסתובבת ומשוחררת ואז לנסות עם המתח.
במידה והבוכנה משוחררת ומגיע מתח אז לבדוק שהמפסק והמנוע תקינים. -
@אריאל כתב באיך לאבחן/לתקן קומפרסור לניפוח צמיגים שהפסיק לעבוד:
הראש חיבור למצת נראה שחסר לו השפיץ, שזה בעצם החיובי.
צדקת!. מתברר שזו הייתה הבעיה.
בינתיים איכשהו הלחמתי חוט נחושת וזה עובד מעולה..
אבל מניח שזה לא הכי חזק, אז אם יש למישהו רעיון טוב יותר, אשמח לשמוע..
-
@אריאל כתב באיך לאבחן/לתקן קומפרסור לניפוח צמיגים שהפסיק לעבוד:
הראש חיבור למצת נראה שחסר לו השפיץ, שזה בעצם החיובי.
צדקת!. מתברר שזו הייתה הבעיה.
בינתיים איכשהו הלחמתי חוט נחושת וזה עובד מעולה..
אבל מניח שזה לא הכי חזק, אז אם יש למישהו רעיון טוב יותר, אשמח לשמוע..
@admin אפשר לקנות את החיבור בין הקומפרסור למצת
הנה התוצאות של חיפוש התמונה שהעלית - באלי